Tobbiis Topp 10 Låtar från 2010


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10: "Derezzed"
Framförd av "Daft Punk"
Från albumet "Tron: Legacy - The Official Soundtrack"
http://www.youtube.com/watch?v=m4cgLL8JaVI
Mycket bra låt, men tyvärr så kan jag inte säga att jag gillar den lika mycket som andra gör. Fortfarande ett av årets bästa dock. Den har även privilegiet att vara den enda instrumentala låten på min lista.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9: "Let Me Hear You Scream"
Framförd av "Ozzy Osbourne
Från singeln "Let Me Hear You Scream"
http://www.youtube.com/watch?v=p5JJy8Z4dNM
Ah, Ozzy. Underbara människa med din underbara musik. Du var inte på ditt bästa i år men du var ändå fantastisk. Varsågod, ta plats nummer nio, du förtjänar den.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8: "Irony"
Framförd av "Claris"
Från singeln "Irony"
http://www.youtube.com/watch?v=7iq7JyAQL1w
Har ni sett animen Ore No Imouto Ga Konna Ni Kawaii Wake Ga Nai? Trodde inte det, det här är öppnings-låten till den serien. Fantastisk låt från ett fantastiskt band. Och ja, animen råkar faktiskt vara den jag gav plats #1 till för förra årets anime serier.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7: "TENDERONI"
Framförd av "Kele"
Från singeln "TENDERONI"
http://www.youtube.com/watch?v=bdQioZHYpvQ
Första låten som jag inte tror någon kunde förutsett. Det kommer fler sådana, tro mig. TENDERONI slog mig med häpnad när jag först hörde den, Kele har rejäl talang och han använder den bra. Om man gillar hans typ av musik.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6: "Let The Guilt Go"
Framförd av "KoЯn"
Från singeln "Let The Guilt Go"
http://www.youtube.com/watch?v=e5gjoTBkmfo
KoЯn släppte ett album i år. Med andra ord har de en plats på min lista i år. Jag älskar KoЯn och Let The Guilt Go är utan tvekan den bästa låten på albumet, det päminner mycket om tidigt 2000-tal KoЯn om du frågar mig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5: "Here We Are Juggenaut"
Framförd av "Coheed and Cambria"
Från singeln "Here We Are Juggenaut"
http://www.youtube.com/watch?v=92hPUSKRAOg
Jag vet vad ni tänker om ni inte är Jimmy eller Anna, vilka är detta? Coheed and Cambria är ett utomordentligt bra band som jag inte visste om hade släppt ett nytt album, så jag lyssnade igenom det lagom tills jag jobbade på den här listan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4: "One in a Million"
Framförd av "Ne-Yo"
Från singeln "One in a Million"
http://www.youtube.com/watch?v=6tpl9LtkRRw
Utan tvekan den som bör förvåna folk mest. Lyssnar Tobbii på Ne-Yo? Japp, och det borde inte vara så svårt att lista ut igentligen. Till och med om vi tar bort hans sång så har vi en kille med sjyst klädstil som kan dansa OTROLIGT JÄVLA BRA. Sen kan han sjunga sjukt bra och leker inte med auto-tune som alla andra i hans genre Jag valde mellan One in a Million och låten Beautiful Monster, till slut vann One in a Million. Men jag rekommendar alla att se videon till Beautiful Monster, den innehåller Ne-Yo som Street Fighter-ish spöar cyborger.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3: "A Voice in the Dark"
Framförd av "Blind Guardien
Från albumet "A Voice in the Dark"
http://www.youtube.com/watch?v=eIZNb96EQJ8
BLIND GUARDIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2: "Gamla Ullevi"
Framförd av "Kent"
Från singeln "Gamla Ullevi"
http://www.youtube.com/watch?v=Tz6SFL3dqPU (Live)
Klart Kent ligger etta... Vänta lite, tvåa? Okej. Det här är enda låten på listan som inte har en video, lite synd. Men nio utav tio är inte dåligt. Som folk vet är Kent mitt favorit band, 2010s album En Plats i Solen var underbart och Gamla Ullevi är låten som ännu sitter kvar i tinningen. Sen att den fick en egen singel release gör ju bara saken bättre.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1: "Fuck You!"
Framförd av "Cee Lo Green"
Från singeln "Fuck You!"
http://www.youtube.com/watch?v=pc0mxOXbWIU
Haha! Den här var en överraskning va? Tobbii som sagt att han hatar all form av R&B och Hip-hop har flera R&B låtar på sin lista och en låt från en rappare som nummer ett? Kalla det galenskap, men Cee Lo Greens låt är min favorit låt från 2010 inte bara för att den är underbar, men för att den gör mig glad varje gång jag hör den. Kan slå på den och ha ett galet leende på läpparna igenom hela låten även ifall jag var deppig precis innan. Keep up the great work Cee Lo, keep it up!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så det där var min lista, varsågod att kasta sten och annat hårt på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0